მოსალოდნელია თუ არა ვირტუალური ზონის პირთა (VZP) და საერთაშორისო კომპანიის სტატუსების გაერთიანება?
მოსალოდნელია თუ არა ვირტუალური ზონის პირთა (VZP) და საერთაშორისო კომპანიის სტატუსების გაერთიანება?
საქართველოს ვირტუალური ზონის პირთა ასოციაცია ვზპ კომპანიების ინტერესებიდან გამომდინარე მოქმედებს. მან დააინიცირასაკანონმდებლო ცვლილებები, რომლებიც განხილულ იქნა პარლამენტის შესაბამისი კომიტეტის და ფინანსთა სამინისტროს მაღალი თანამდებობის პირების მიერ. ეს ცვლილებები მოწონებული იყო და მიჩნეულ იქნა საჭიროდ ხელისუფლების მიერ.
თუმცა, ვზპ სტატუსის მქონე კომპანიები ჯერ კიდევ ებრძვიან ჯარიმებს ბუნდოვანიკანონმდებლობის გამო.
არსებობს მოსაზრება და ეჭვი იმისა, რომ მმართველმა ორგანოებმა განიხილონ ვირტუალური ზონის პირთა და საერთაშორისო კომპანიის სტატუსების გაერთიანება ერთ კატეგორიად, რადგან შესაბამისი კანონმდებლობის მიხედვით ამ კომპანიების საქმიანობაში მნიშვნელოვანი გადაფარვაა.
სტატუსების გაერთიანება გავლენას მოახდენს როგორც სტარტაპებზე, ასევე გამოცდილების მქონე კომპანიებზე. საერთაშორისო სტატუსის მოთხოვნის თანახმად, საჭიროა მინიმუმ ორწლიანი გამოცდილება საგადასახადო შეღავათისკვალიფიკაციის მისაღებად, რაც დაბრკოლებას შეუქმნის სტარტაპებს. მეორე მხრივ, ვზპ სტატუსი არ ითვალისწინებს მსგავს მოთხოვნას, ის იზიდავს დამწყებ პროგრამისტებსა და ბიზნესმენებს, აირჩიონ საქართველო, როგორც საკუთარი საქმიანობის ადგილმდებარეობა. თუმცა, ვზპ-სთვის მთავარ გამოწვევად რჩება საგადასახადო კანონმდებლობის დაზუსტება, ვერც ახალი კანონი და ან გაერთიანება მარტო ვერ გადაჭრის მათ წინაშე მდგარ სირთულეებს.
სტატისტიკის მიხედვით, ვირტუალური ზონის პირთა სტატუსის მიმართ ინტერესი უფრო მაღალი და მზარდია, საერთაშორისო კომპანიის სტატუსთან შედარებით. მინიჭებული ვზპ სტატუსების რაოდენობა საგრძნობლად მეტია და ზუსტი დასკვნების გასაკეთებლად საინტერესო იქნებოდა ორივე სტატუსის მქონე კომპანიების მიერ საქართველოს ბიუჯეტში გადახდილი გადასახადების შედარება.
საერთო ჯამში, ხაზი უნდა გაესვას საგადასახადო კანონმდებლობის შემდგომი ანალიზის საჭიროებას.